Informationsbereitstellung zur Automatisierbarkeit von Berufen erhöht Weiterbildungsbereitschaft
ifo Institut, München, 2024
ifo Schnelldienst, 2024, 77, Nr. 03, 39-43
Wie kommen Veränderungen im Bildungsniveau zustande, und wie wirken sie sich auf die ökonomische Entwicklung aus? Zu diesen Fragen forscht das ifo Zentrum für Bildungsökonomik. Basierend auf wissenschaftlichen Erkenntnissen werden Beiträge und Politikempfehlungen erarbeitet. Sie sollen dazu beitragen, Menschen zu befähigen, stärker an den Möglichkeiten in einer offenen Gesellschaft teilzuhaben, im internationalen Wettbewerb zu bestehen und ihre Chancen auf mehr Wohlstand zu nutzen.
Working paper version available as: CESifo Working Paper 6116 (PDF)
The nagging problem of significant numbers of youth leaving school unprepared for career employment has revitalized interest in vocational education, particularly apprenticeships. Support for vocational education comes from people across the political spectrum, from both labor and business groups, and from the popular media. The clearest manifestation in policy is President Trump’s executive order that calls for immediate expansion of existing apprenticeship programs while simultaneously disparaging the effectiveness of current education and training programs.
Presseartikel von Ludger Wößmann, Frankfurter Allgemeine Zeitung, 20.02.2017, S. 16.
Working paper version available as: NBER Working Paper 17504 | Latest version available: Download, Information