ifo Media Center
The ifo Institute invites you to participate in the discussion of interesting economic topics via the Internet. In our ifo Media Center a whole series of remarkable events are available and can be viewed in full length. We also record selected speeches and presentations given by employees or at events and make them available in our Media Center.
![buehne-mediathek_0.jpg](https://www.ifo.de/sites/default/files/styles/1_to_1__600x600/public/2019-05/buehne-mediathek_0.jpg?h=4aa165ed&itok=Ouf4ECkM&c=1689235841)
15 hits:
Article in Journal
Ungleiche Bildungschancen: Ein Blick in die Bundesländer
Ludger Wößmann, Florian Schoner, Vera Freundl, Franziska Pfaehler
ifo Institut, München, 2024
ifo Schnelldienst, 2024, 77, Nr. 05, 49-62
ifo Institut, München, 2024
ifo Schnelldienst, 2024, 77, Nr. 05, 49-62
Article in Journal
Globale Bildungsdefizite: Wie fehlende Grundkompetenzen Entwicklungschancen hemmen
Sarah Gust, Eric A. Hanushek, Ludger Wößmann
ifo Institut, München, 2024
ifo Schnelldienst, 2024, 77, Nr. 01, 31-34
ifo Institut, München, 2024
ifo Schnelldienst, 2024, 77, Nr. 01, 31-34
Article in Journal
Wie unterscheidet sich das Meinungsbild zu Schulen zwischen den deutschen Regionen? Regionale Ergebnisse des ifo Bildungsbarometers 2023
Katharina Werner, Vera Freundl, Franziska Pfaehler, Katharina Wedel, Ludger Wößmann
ifo Institut, München, 2023
ifo Schnelldienst, 2023, 76, Nr. 10, 29-34
ifo Institut, München, 2023
ifo Schnelldienst, 2023, 76, Nr. 10, 29-34
Article in Journal
Was die Deutschen über die Qualität der Schulen denken – Ergebnisse des zehnten ifo Bildungsbarometers 2023
Katharina Werner, Vera Freundl, Franziska Pfaehler, Katharina Wedel, Ludger Wößmann
ifo Institut, München, 2023
ifo Schnelldienst, 2023, 76, Nr. 09, 37-50
ifo Institut, München, 2023
ifo Schnelldienst, 2023, 76, Nr. 09, 37-50
Article in Journal
Wie wirken sich fachspezifische Lehrkraftqualifikationen auf Schülerleistungen in den Naturwissenschaften aus?
Vera Freundl, Pietro Sancassani
ifo Institut, München, 2023
ifo Schnelldienst, 2023, 76, Nr. 05, 23-28
ifo Institut, München, 2023
ifo Schnelldienst, 2023, 76, Nr. 05, 23-28
Article in Journal
Was verhindert einen leistungssteigernden Wettbewerb im Bildungsföderalismus?
Sebastian Blesse, Vera Freundl, Philipp Lergetporer, Justus Nover, Katharina Werner
ifo Institut, München, 2023
ifo Schnelldienst, 2023, 76, Nr. 04, 48-52
ifo Institut, München, 2023
ifo Schnelldienst, 2023, 76, Nr. 04, 48-52
Article in Journal
Der ifo-„Ein Herz für Kinder“- Chancenmonitor: Wie (un-)gerecht sind die Bildungschancen von Kindern aus verschiedenen Familien in Deutschland verteilt?
Ludger Wößmann, Florian Schoner, Vera Freundl, Franziska Pfaehler
ifo Institut, München, 2023
ifo Schnelldienst, 2023, 76, Nr. 04, 29-47
ifo Institut, München, 2023
ifo Schnelldienst, 2023, 76, Nr. 04, 29-47
Article in Journal
Germans Are in Favor of More Uniformity and Comparability in the Education System – Results of the ifo Education Barometer 2020
Ludger Wößmann, Vera Freundl, Elisabeth Grewenig, Philipp Lergetporer, Katharina Werner
ifo Institute, Munich, 2020
ifo Schnelldienst, 2020, 73, Nr. 09, 40-48
ifo Institute, Munich, 2020
ifo Schnelldienst, 2020, 73, Nr. 09, 40-48
Article in Journal
Extended Parental Leave in the GDR: Children Show Higher Life Satisfaction in the Long Run
Katharina Heisig, Larissa Zierow
ifo Institut, Dresden, 2020
ifo Dresden berichtet, 2020, 27, Nr. 2, 07-09
ifo Institut, Dresden, 2020
ifo Dresden berichtet, 2020, 27, Nr. 2, 07-09
Article in Journal
Was die Deutschen über Bildungsungleichheit denken
Elisabeth Grewenig, Sarah Kersten, Franziska Kugler, Philipp Lergetporer, Franziska Werner, Ludger Wößmann
ifo Institut, München, 2019
ifo Schnelldienst, 2019, 72, Nr. 17, 03-17
ifo Institut, München, 2019
ifo Schnelldienst, 2019, 72, Nr. 17, 03-17
Article in Journal
External Comparative Exams Improve Student Performance
Annika Barbara Bergbauer, E.A. Hanushek, Ludger Wößmann
ifo Institut, München, 2018
ifo Schnelldienst, 2018, 71, Nr. 20, 16-19
ifo Institut, München, 2018
ifo Schnelldienst, 2018, 71, Nr. 20, 16-19
Working Paper
Testing
Annika Barbara Bergbauer, Eric A. Hanushek, Ludger Wößmann
National Bureau of Economic Research, Cambridge, 2018
NBER Working Paper No. 24836
National Bureau of Economic Research, Cambridge, 2018
NBER Working Paper No. 24836
Information / CESifo Working Paper 7168 / IZA Discussion Paper 11683
Contribution in Refereed Journal
Central Exit Exams Improve Student Outcomes
Ludger Wößmann
2018
IZA World of Labor, 419 p.
2018
IZA World of Labor, 419 p.
Article in Journal
Steht sächsischen Schulen ein Qualitätsverlust bevor? Ein Überblick internationaler Studien zur Lehrqualität von Seiteneinsteigern
Jonathan Old, Julia Sonnenburg
ifo Institut, Dresden, 2017
in: ifo Dresden berichtet, 2017, 24, Nr. 6, 21-34
ifo Institut, Dresden, 2017
in: ifo Dresden berichtet, 2017, 24, Nr. 6, 21-34
Contribution in Refereed Journal
The Importance of School Systems: Evidence from International Differences in Student Achievement
Ludger Wößmann
2016
Journal of Economic Perspectives 30 (3), 03-31
2016
Journal of Economic Perspectives 30 (3), 03-31
Information, Working paper version available as: CESifo Working Paper 5951 (PDF)
Contact