Publikationen
Ein wichtiges Ziel des ifo Instituts ist es, seine wissenschaftlichen Erkenntnisse, Analysen, Befragungsergebnisse und Stellungnahmen möglichst vielen Menschen zugänglich zu machen. Deshalb bieten wir eine breite Palette von Publikationen für unterschiedliche Zielgruppen an. Wir verstehen diese Schriften als Plattformen für wirtschaftspolitische Debatten. Hier haben eigene Autor*innen genauso wie Mitglieder der ifo-Netzwerke und andere Wissensträger*innen die Möglichkeit, relevante Erkenntnisse zu publizieren und öffentlich zu diskutieren.
Skills, Mobility, and Growth
Federal Reserve Bank of St. Louis, St. Louis, MO, 2016
in: Federal Reserve Bank of St. Louis and the Board of Governors of the Federal Reserve System (eds.): Economic Mobility: Research & Ideas on Strengthening Families, Communities & the Economy, 421-449
Coping with Change: International Differences in the Returns to Skills
2016
NBER Working Paper 22657
Knowledge Capital and Aggregate Income Differences: Development Accounting for U.S. States
2016
Working Paper
ifo Bildungsbarometer 2016 – Wie Lehrkräfte und die Gesamtbevölkerung über die Bildungspolitik denken
2016
schulmanagement 6/2016, 19-21
Differences in achievement between home language and language of learning in South Africa: Evidence from prePIRLS 2011
2016
in: South African Journal of Childhood Education 6 (1)
The role of inter-personal interactions in South African education
2016
Stellenbosch Economic Working Paper 09/16
Integration durch Bildung. Migranten und Flüchtlinge in Deutschland
Waxmann Verlag GmbH, Münster, 2016
Aktionsrat Bildung
Educational inputs and economic development in end-of-nineteenth-century Prussia
Ifo Institute, Munich, 2016
Ifo Working Paper No. 227
Zentrale Abschlussprüfungen als Steuerungsinstrument im Schulsystem: Arbeitsmarkteffekte und Wirkungsmechanismen
BMBF, Berlin, 2016
in: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Steuerung im Bildungssystem: Implementation und Wirkung neuer Steuerungsinstrumente im Schulwesen, Bildungsforschung 43, 68-83
The Impact of the Bologna Reform on Student Outcomes Evidence from Exogenous Variation in Regional Supply of Bachelor Programs in Germany
Ifo Institute, Munich, 2016
Ifo Working Paper No. 225
Centralized Monitoring, Resistance, and Reform Outcomes: Evidence from School Inspections in Prussia
Ifo Institute, Munich, 2016
Ifo Working Paper No. 223
Coping with Change: International Differences in the Returns to Skills
2016
NBER Working Paper 22657
Bildungsmaßnahmen zur Integration der Flüchtlinge – Was die Deutschen befürworten
ifo Institut, München, 2016
ifo Schnelldienst, 2016, 69, Nr. 17, 35-43
Denken Lehrkräfte anders über die Bildungspolitik als die Gesamtbevölkerung? - Ergebnisse des ifo Bildungsbarometers 2016
ifo Institut, München, 2016
ifo Schnelldienst, 2016, 69, Nr. 17, 19-34
Mehr Transparenz in der Bildungspolitik
2016
Wirtschaftsdienst 96 (7), 474–478
Does Early Educational Tracking Increase Migrant-Native Achievement Gaps? Differences-in-Differences Evidence across Countries
2016
in: Economics of Education Review 52, 134–154
Working paper version available as: CESifo Working Paper No. 5248 (PDF)
Information and Preferences for Public Spending: Evidence from Representative Survey Experiments
CESifo, Munich, 2016
CESifo Working Paper No. 5938
Also published as: IZA Discussion Paper 9968
The Importance of School Systems: Evidence from International Differences in Student Achievement
2016
Journal of Economic Perspectives 30 (3), 03-31
Information, Working paper version available as: CESifo Working Paper 5951 (PDF)
It Pays to Improve School Quality
2016
Education Next 16 (3), 52-60
Download (PDF)
Returns to ICT Skills
OECD Publishing, Paris, 2016
OECD Education Working Papers No. 134